BESPLATNE LEKCIJE
ZAJEDNICA - POVEZUJEM SE
SADRŽAJI - POMAŽEM SI
TEME - NALAZIM SEBE

SAMPLE LEKCIJA: Iscrpljenost i bespomoćnost

FavoriteLoadingDodaj u omiljeni sadržaj

Tekst i audio snimka – kad si iscrpljena, možda ne možeš čitati pa ti ja pričam.

Ako te preplavila bespomoćnost, ako si iscrpljenija nego inače i čezneš da se netko pobrine za tebe, sad nije vrijeme za junačenje i velika djela, poduzmi odmah sada sljedeće korake:

1.BOLOVANJE

Preživjet će i tvrtka i klijenti, ne brini. Odmah obavijesti tvrtku da ne možeš doći raditi barem 7 dana, nazovi liječnicu, otvori bolovanje. Ako si freelancer, otkaži sve sastanke i rokove. Sada.
Moguća prepreka:
I dalje nisi svjesna da je tvoje stanje ozbiljno, bojiš se za posao?
Rješenje:
Zamisli da te srušio auto i da ležiš u bolnici s nogom obješenom o neko držalo. Da se to dogodilo, morali bi se snaći. Treba li ti se tako nešto dogoditi da si daš pravo na vrijeme za oporavak? Sada odmah dogovori bolovanje, odgodi ili delegiraj obaveze.

2.BRIGA ZA DJECU, STARIJE I KUĆNE LJUBIMCE

Delegiraj odmah obaveze oko djece, starijih članova obitelji i kućnih ljubimaca. Tko može preuzeti koju obavezu?

Moguća prepreka:

Nema tko? Možeš ti to i sama? Oni ne žele? Svi imaju neke svoje prioritete? Ne želiš im se zamjerati?
Rješenje:
Zamisli da te srušio auto i da ležiš u bolnici s nogom obješenom o neko držalo. Da se to dogodilo, morali bi se snaći. Treba li ti se tako nešto dogoditi da si daš pravo na vrijeme za oporavak?
Možda je baš ovo dobra prilika za novu organizaciju, ne samo dok se ti oporaviš pa da nastavite po starom (što će te opet ovdje dovesti), već novi raspored.
Za djecu: Baby sitteri, stručna pomoć u učenju, drugi roditelj, tete, stričevi, ujaci, bake, djedovi
Za odrasle: pomoć u kući, gerontodomaćice, tvoji (ili za njegove roditelje njegovi) braća i sestre (ako opterećenje nije bilo jednako raspoređeno), dnevni boravci u domu
Za kućne ljubimce: ukućani, susjedi, obrt za šetanje pasa i hranjenje mačaka i drugih ljubimaca, prijatelji

3.PREHRANA

Dogovoriti dostavu zdrave hrane ili delegirati kuhanje. Obavezno.

To kao možeš i sama?
Ne, treba ti osjećaj zbrinutosti, da je netko skuhao za tebe. Da je toplo, da miriše. Ne jedi iz stiropornih posuda, prebaci si u tanjure i zdjele, uživaj u svakom zalogaju i osjećaju zbrinutosti.

4.POSPREMANJE STANA

Ako već nemaš pomoć, odmah dogovori osobu koja će ti jednom tjedno doći i pospremiti stan. Dva sata su dovoljno za osnovne stvari, ako dolazi svaki tjedan. Te su tarife povoljne, vrijede tvoga zdravlja.

To je nužno.
Kad bi sve stizala, ne bi došla u takvu iscrpljenost.
Patrijarhat kaže da je žena loša, ako ne stigne sve sama.  Patrijarhat nije tvoj autoritet, gledaj činjenice, a ne mitove.
Nitko ne može dugoročno odrađivati 3-5-7 profesija bez posljedica.
Moguća prepreka: 
Uvjerenje da ne možeš nikog zvati u ovako zapušten stan, trebaš li ga najprije pospremiti (!) ?
Neugodno ti je da neka druga, možda starija osoba čisti dok ti ležiš? Pa bi ti s njom čistila, a ne možeš, jer si slaba?
Rješenje:
Sve smo mi prošle kroz tu fazu da ispočetka unaprijed spremamo, da čistimo zajedno sa spremačicom. Ta faza prođe.
To je njen posao, daješ joj priliku zaraditi za život, a sebi sada oporaviti se te ubuduće živjeti opuštenije. Raspitaj se odmah.
Zahvalit mi se možeš kasnije 🙂

5.POBRINI SE ZA TIJELO

Najprije dobar san:
Kad god ti se u danu prispava, slobodno odspavaj pola sata. Najljepše je spontano nehotice zaspati.

Od 20 sati na dalje ne biti na mobitelu i računalu da se aktivira melatonin, on kaže tijelu da je vrijeme za spavanje, da je već mrak, opušta sistem. Plavo ga svjetlo ne dopušta, bit ćeš budna do daljnjega, ako ne staneš. Najbolje je ne biti uz svjetlo ekrana uopće ili što manje prvih dana oporavka.

Uključi neku pasivnu meditaciju da ti netko priča (ovdje u Riznici) ili čitaj knjigu.

Kupke, masaže
Daj si to što ti odgovara. Voda opušta, a siguran dodir je ljekovit.
Ako možeš, dođi na našu radionicu Vrijeme za dodir – dodir za mene – osmišljena je baš za punjenje, resursiranje. Sve nježno i radosno.

Lagane šetnje, priroda
Tek kad se naspavaš i kad ti bude ugodno pokrenuti se.
Priroda je ljekovita, ali ako tijelo kaže “Ne, previše mi je”, miruj. Sjedi na klupi i uživaj u pogledu. Doći će vrijeme za kretanje. Pomaže bivanje na suncu, vani, na terasi, balkonu, pored prozora. Sunčeva svjetlost nas puni.

6.KASNIJE

Sve do sad navedeno je samo prva pomoć, koju trebaš primijeniti odmah. Za dublje promjene treba vremena.

Cijeli 6-tjedni tečaj pomaže presložiti život. Osmišljen je za iscrpljene žene, da si nauče pomoći i trajno promijeniti uzroke iscrpljenja. Dostupan je godišnjim pretplatnicama u Riznici, a svima ostalima uz doplatu u web shopu.

Važno: ovdje je forsiranje kontraproduktivno. Budeš li htjela brže, zakopavat ćeš se dublje. Slušaj tijelo, budi mudra.

 

 

Ova je lekcija dio Prve pomoći – Survival Kit , rubrike koju nalazite i u Riznici i u školskim tečajevima.

Napiši komentar

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

Start typing to see products you are looking for.
0 items Cart
My account
Shop