Od početka pokretanja mog bloga i web stranice htjela sam vam predstaviti i neke meni zanimljive ljude, ali nikako da to stigne na red. Danas me Davor Haber sa svojim zabavnim tekstom na Facebooku motivirao da to konačno učinim. Volim ga čitati, duhovit je, onako normalan, zdrav i prav, što bi se reklo :) . Bavi se tajlandskom masažom, podučavanjem i ostalim oblicima rada s tijelom. Sviđa mi se kad kaže: “Ne nudim primaoce čajem” – demistificira sav taj folklor kojeg je wellness industrija postavila kao nešto važno, a zapravo je sporedno te kaže: “Nisam nit terapeut nit fizioterapeut, nisam iscjelitelj niti čarobnjak, nemam neke posebne moći niti uvide. U biti ne mogu objasniti što je energija, prana, chi i kojom ona brzinom kruži nečijim tijelom. Bavim se thai masažom, pa sam stoga maser. U svom poslu pokušavam samo jedno, ono što je tvrdo učiniti mekšim.”
Neka vas sve to ne zavara, nije to lažna samozatajnost, već samo uzemljenost. Sviđa mi se kako radi. Inače je kvalitetno odrađena tajlandska masaža meni najdraža od svih vrsta rada na tijelu. Nije samo ugodno glađenje, već stvarno čini razliku i na energetskoj razini.
Prenosim s njegove web stranice dva teksta:

DAVOR HABER:

Nuad Bo Rarn*

U plemenitoj namjeri da se Thai masaža predstavi zapadnjacima na neki lagan, prihvatljiv način, pribjegava se često  strategiji njenog uspoređivanja sa nečim/bilo čim što bi trebalo biti prepoznatljivo prosječnom stanovniku našeg kontinenta. Tako su stvorene mnoge banalne definicije ili opisi thai masaže. Naravno, za one koji se vole zadržavati na površini one su ok.

Osim tih površnih definicija postoje i one koje pretendiraju na dubinu, koje, kao nisu plošne i plitke već suštinske i veoma duboke, umne i tako reći mistične. Poput fragmenata Heraklita mračnog.

Obje ove kategorije podjednako  frustriraju imalo ozbiljnijeg masera.

Na mojoj top-listi najstupidnijih opisa thai masaže ( iz sfere 3P- plitke, prozirne, površne ) velika je gužva, ali za potrebe ovog teksta ograničio sam se na slijedeće :

Thai masaža je sveti ples, posvećeni ples…i sve tome slično

Kada čujem/pročitam ovu definiciju prvo se prisjetim jedne epizode mog naukovanja kod Ajan Pichesta. Naime, kada sam nakon mnogo lutanja po okolici Hang Donga konačno pronašao njegov dom, Pichest me tražio da radim masažu na jednoj učenici, što je bila neka vrsta prijemnog ispita. Već nakon nekoliko trenutaka slijedilo je upozorenje „ Ju a not in diskotek!!!“. Ja sam radio onako kako sam bio podučen, prebacujući težinu sa jednog dlana na drugi, ali to očito nije zadovoljavalo njegove kriterije.

Ali, ostavimo po strani ovu anegdotu i postavimo si pitanje „što je to sveti ples?“. U kontekstu bodyworka ili masaže. Da li je to ples ravnopravnih partnera ili egzibicionistička solo točka, da li je to ples u kome su koraci strogo definirani ili ima mjesta improvizaciji, da li je svetost proizvod ovog plesa ili mu prethodi, …Da li su oni koji koriste tu definiciju promislili sva ta pitanja ili se sve svodi na ponavljanje fraze koja dobro zvuči? Jer, „sveti ples“ dobro zvuči, nije li tako. Da, postoji naravno razlog i zajednički kohezioni element koji spaja masažu i ples, a to je ritam. Ritam nije isključivo ples, on je imanentan i muzici, masaži, plesu, arhitekturi…

Bez problema ću preživjeti zaključak da sam ograničene mašte i da ne razumijem metafore, ali, osobno u thai masaži prije prepoznajem krv, znoj i suze nego laganu lepršavost svetog plesa. OK, krv uzmite sa rezervom, ajmo reći da je krv yang aspekt energije Qi. Dakle, kao učenik, praktičar i učitelj thai masaže znojio sam se radeći ju, boljelo me tijelo, bio sam frustriran i očajan, ali nisam plesao svete plesove, već sam pratio ritam tijela koje masiram.

 Thai masaža nije posao, ona je poziv

Dobro zvuči, čini našu egzistenciju punom i smislenom, pulsirajućom i …malo diskriminirajućom nasuprot svih drugih zanimanja i poslova koje ljudi rade. Da, upoznao sam par učitelja thai masaže kojima je ona bila poziv, a ne posao. I oni su mi inspiracija. Ali, većina praktičara thai masaže su samo maseri, uključujući i mene. Žao mi je, ekipa, vi/mi smo maseri tajlandske masaže. Ponekad napravimo neko malo čudo, uglavnom je ljudima bolje neposredno nakon naše masaže, ali slične rezultate imaju i u drugim pristupima koji se bave radom na tijelu. I još da vam kažem da nismo ni terapeuti, premda mnogi preferiraju taj pojam zato jer zvuči moćnije od “običnog“ masera.

Thai masaža je joga za ljenčine

Ova je metafora omiljena kod svježe certificiranih thai masera. Takva je, jer ju je naizgled lako argumentirati sa neoborivim dokazima. I sam Šopenhauer bi imao problema u rušenju ove tvrdnje. Temelji se na površnom poznavanju joge i omalovažavanju ljenčina. Premda je joga na zapadu prisutna već nekoliko desetljeća, većina prosječno obrazovanih zapadnjaka posjeduje jednu reduciranu sliku ove vještine. Naglasak u toj slici je na čudnim i opasnim položajima i zanimljivoj teoriji o čakrama. Znanje o čakrama obično se pri tome savlada kroz neku tablicu objavljenu u new age časopisu. O nekim za jogu bitnijim aspektima, u smislu stapanja sa Apsolutom u ovom opisu nema mjesta. A ljenčine? Pa, evo, ja sam sklon sebe nazivati ljenčinom i u tome ne vidim ništa loše. U dokolici ili ljenčarenju dolaze mi na um svakakve ideje. Sjedim ponekad lijeno na klupi i gledam ljude, djecu, životinje, stabla i osjećam se super. Učim i spoznajem neopterećen učenjem i spoznavanjem. Ova definicija se, osim toga, pridružuje cijeloj hrpi trorječnih opisa koje prevladavaju na zapadu. Tako je shiatsu akupunktura bez igala, tai chi je meditacija u pokretu, a thai masaža yoga za lijenčine….

I samo dvije duboke definicije:

Thai masaža kao spiritualna vještina

Volim te, neke, majstore koji mi u povjerenju kažu, čuj stari, thai je za mene prvenstveno spiritualna vještina. I onda tu spiritualnu čaroliju (duhovno) naplate debele pare, zanemarujući pri tome loving kindness, compasion ili, izražavajući se na njima dražim sanskrtskim pojmovima zaborave na meta, karuna, mudita i upekša kvalitete. Pojam spiritualnog neprestano je prisutan u većini alternativnih pristupa zdravlju, trebao bi garantirati ozbiljnost i posvećenost „višem cilju“, totalnu suprotnost „zlim“ liječnicima i omrznutoj farmaceutskoj industriji. BTW ja cijenim i poštujem većinu liječnika koji su me liječili.  Znam dosta mojih kolega iz različitih bodywork priča kroz koje ego govori : „mi smo čarobnjaci, iscjelitelji…..aaauuuuu“. Znam ih puno koji su pravi i u istini.

 Thai masaža kao energetska vještina

Danas brojni terapeuti rade na energiji, oslobađanju blokiranih  meridijana, holistički pojme unutarnje organe, osjećaju promjene na hari, percipiraju čakre, sinhronizirani su i u „flow-u“. I dah života i prana i Qi i sve što možeš zamisliti, nije im nepoznato. Energoterapeuti, holistički iscjelitelji, šamani Azije Afrike i Amerike južne. Terapeuti zvukom, zdjelama, finim vibracijama, namjerama…..pa i Thai maseri mantrajući božanstvene napjeve preferiraju rad na energiji od rada na tijelu. Malo nelagode osjećaju kad ih upitate kuda točno ide primjerice Sen Thawari i za što je dobar? Jer u thai medicinskoj literaturi nije ostalo mnogo toga zapisano o teoriji Sib Sen. Pa se onda pribjegava posuđivanju teorije Tradicionalne Kineske medicine.

U ovoj navali iskrenosti mogu se dotaknuti i mnogih vanjskih atributa koji se, kao, počinju podrazumijevati kao sastavni dio osobnosti-ili bolje reći imidža masera. Ta, relativno nova navada uniformiranosti posljedica je sve veće popularnosti Thai masaže i njenog pokušaja boljeg etabiliranja. To su neizbježne tetovaže iz HinduTantraBudha repertoara (OM, Zelena Tara, citati Dalaj Lame, Budhin zagonetni osmjeh, napis Tibet Free) , sviranje gitare ili đembi (repertoar sadrži mantre , Balaševića i obavezno Imagine) , amatersko prakticiranje acro yoge, dreadlocksi i piercinzi, zagrljaji „sedam čakri“ kad god sretnemo nekog „učenika“ (suprotnog spola, ili istog, ovisno o pripadnosti rainbow ideologiji) koji nam je zanimljiv/sviđa nam se.

Sad, naravno, lako je pljuvati, ajde ti reci nešto pametno i izbjegni upasti u navedene zamke….

Najvažnija karakteristika masera mora biti sposobnost „bivanja fokusiranim“. Za razvijanje te kvalitete nije nužno, iako ne smeta, bavljenje meditacijom. Fokusiranost se temelji na svjesnoj odluci da ću narednih 90-120 minuta biti posvećen osobi na kojoj/sa kojom radim. Svjesna odluka o posvećenosti se temelji na dogovorenom fer odnosu. Dogovoreni fer odnos znači da ću za svoju uslugu dobiti odgovarajući dogovoreni honorar. Ne glumljena sranja o duhovnosti. O Indigo djeci uskoro.
_______________
*Nuad Bo Rarn – tajlandsko ime za masažu
Masno obilježen tekst istaknula urednica bloga.

DAVOR HABER:

Tko sam?

Davor Haber

Nisam nit terapeut nit fizioterapeut, nisam iscjelitelj niti čarobnjak, nemam neke posebne moći niti uvide. U biti ne mogu objasniti što je energija, prana, chi i kojom ona brzinom kruži nečijim tijelom. Bavim se thai masažom, pa sam stoga maser. U svom poslu pokušavam samo jedno, ono što je tvrdo učiniti mekšim. Obrnutim postupkom se bave druge djelatnosti. Za postignuće toga mi ne trebaju posebne teorije, samo fokus za vrijeme rada. Rezultat je često taj da se ljudi komotnije osjećaju u svom tijelu, da se osjećaju smireno, napunjeno. Sam ne volim pričati nakon masaže, uspostavljati dijagnoze, davati prehrambene i „life style“ savjete. Ne nudim primaoce čajem. Nisam ni neljubazan. S vremenom sam postao blizak sa ponekim od njih, ali si ne dolazimo u kućne posjete. Pokušavam biti socijalno osjetljiv, premda sam često u dilemi da li je to dobro. Ako me neko pohvali, ja se zahvalim i prenesem zasluge mojim učiteljima. Znam gdje mi je mjesto. Kad trebam govoriti o Thai masaži, govorim o onome što je ona za mene. Moje iskustvo, a ne definicije. Pozivam ljude da dođu i vide. U stvari da osjete i da se prepuste. A ja onda upalim, oči na dlanu.

www.haberbodywork.hr

Powered by Facebook Comments